8 טיפים על איך לעשות שבת בהנאה בתקופת החופש

    מרים דרורי | צילום: יוסי ברויער 3 Comment on 8 טיפים על איך לעשות שבת בהנאה בתקופת החופש
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החופש הגדול אמנם מתקרב, אך לא היתה מזיקה לנו חופשה קטנה בת יום וחצי בכל שבוע מחדש, נכון? רגע, בעצם יש לנו אחת כזו, שבת.

    מה גם אצלכם השבת היא לאא ממש יום מנוחה אמיתי? נכנסים לשבת עם הלשון בחוץ, ועד השקיעה עוד רצים כדי לסדר את הבית, לאסוף את הצעצועים, לגמור להכין את האוכל וכל שאר המטלות העומדות בפניכן רגע לפני שבת? קבלו את הטיפים של מרים איך לעשות את ההכנות לשבת בהנאה גם בתקופת החופש – ובכלל…. בכל יום שישי. בואו להצליח לצאת לחופשה בכל יום שישי מחדש.

     

    1. מכינים את הבית לשבת

    ביום ראשון מכינים רשימה מסודרת ומחלקים את העבודה בבית לפי ימי השבוע, כך שמגיעים למצב שבו נשארים ביום שישי עם מינימום מטלות.
    2.מכינים אוכל לשבת

    ניתן להתחיל כבר מתחילת השבוע באפיה. אופים בצוותא ומכינים גם חלק מהמאכלים שניתן להקפיא. כך מרוויחים גם זמן ביחד וגם חיסכון בעבודות סוף השבוע.
    3. קניות לשבת

    את בטח כבר מכירה את התור בסופר-מרקט ביום חמישי, ארוך, מיגע ומייאש. לכן מעבירים את יום הקניות לשבת ליום רביעי, היום המתאים ביותר לקניות לשבת. ביום חמישי רק משלימים את מה שחסר.
    4.כביסות

    קובעים מראש, שכביסות עושים רק עד יום רביעי. ביום בחמישי מפעילים את המכונה רק למה שקשור לשבת. ביום שישי מכונת הכביסה שובתת!
    5. משתפים את כולם בעבודה

    ביום חמישי אחה"צ קובעים שעה שבה כל בני הבית נוטלים חלק בהכנות וכשמסיימים – צ'ופר – יוצאים להליכה משפחתית בפארק או אוכלים אחת מהעוגות שהוכנו כבר בתחילת השבוע, למטרה זו במיוחד.
    6. סוף שבוע

    עם ההכנות על פי הסדר שקבענו, מגיעים לזה שכבר ביום חמישי אחה"צ אפשר לערוך את השולחן לשבת. גם מעניק אווירה חגיגית לבית כבר מיום חמישי וגם נותן תחושה שסיימנו להכין את הדברים לשבת ועכשיו אפשר ליהנות מחופש אמיתי.
    7.נהנים מהחופש

    ביום שישי, יוצאים ביחד להנאה כיפית משפחתית שאחד מבני הבית בחר, ניתן אף לעשות תורנות ובכל שבוע בן משפחה אחר מתכנן. כך מרוויחים גם גיבוש בין בני המשפחה כולה, בכל שבוע מחדש.
    8.נכנסים לשבת

    שעתיים לפני שבת מוכנים לקראת שבת המלכה וגולשים לסופ"ש בהנאה, רצוי עם כוס קפה חם ועוגה. זה הזמן להאזין לקולות ההכנות של לפני שבת הבוקעים מבחוץ וליהנות מעוד שבת רגועה ומהנה.
    9. שבת שלום



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כן ככל שתעזור יותר תרוויח כפליים גם אשה שמחה גם בית רגוע!!!! לא לשכוח שגם על גברים נאמר "מי שתרח… " וכמובן שכר מצווה !